Joulu, oi joulu

Kohta se tulee. Joulu. Vaikka kaikki muu muuttuu ympärillä, joulu pysyy. Sinä päivänä kaikki on täsmälleen samalla tavalla kuin ennenkin: Herään aamulla katsomaan televisiosta perinteisiä jouluohjelmia, jotka kruunaa vanha kunnon lumiukko. Sen jälkeen koristelemme kuusen palloilla, tontuille ja ruseteilla, joita on vuosien varrelta kertynyt melkoinen kasa. Muistan melkein jokaisen alkuperän, joku on tullut suklaarasiasta, jonkun olen itse tehnyt seitsemänvuotiaana koulussa. Sen jälkeen on tehtävä sitä ja tätä, ennen kuin on jouluruuan aika. En jaksa selittää pidemmälle, mutta kyllä, joulu on ihanaa.
 
Pienen tunnelmakuvauksen jälkeen onkin aika siirtyä arkisempiin asioihin. Olen jälleen löytänyt elämästä asioita ja ratkaisuja, joita en voi ymmärtää. Miksi joku haluaa roikkua kallionkielekkeeltä, kun tietää, että jossain vaiheessa voimat kuitenkin loppuvat ja on pudottauduttava. Pudotusta kai vain pelkää niin paljon, ettei uskalla päästää irti. Ei vaikka pudotus olisikin vain pari metriä, kyllä siitä selviytyy. Miksi sitten elää koko ajan odottaen, milloin rysähtää. Voin melko varmasti sanoa, ettei ihminen tunne itseään onnelliseksi tuossa tilanteessa. Minä en pystyisi elämään noin.
 
Ja epäilen taas, että joku on surullinen. En tiedä miksi. Voin tietysti arvailla mistä se johtuu, mutta en voi tietää varmasti, koska hän ei kerro minulle mitään.
 
Hällä väliä, minä olen kyllä iloinen.. Tai ainakin huvittunut. On mukava ajatella eräitä asioita ja eräitä ihmisiä.
 
Squeak E. clean – Hello tomorrow
Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s