Itsearviointia

Tiedättekö, että maha kurisi ja päätä kivisti. Oksennusta oli klöntteinä kurkussa ja silmät melkein lupsahtivat kiinni. Väsytti, vilutti, nälätti, voin pahoin. Siinä kaiken kurjuuden keskellä, aivan äkisti kesken työpäivän minä tajusin sen. Minä taidan olla vähän hölmö. Kuka muu sanoo tutulleen, että hän on niin nössö, ettei jaksa armeijaa kahta viikkoa kauempaa? Tai että oma poikaystävä mitä luultavimmin kuolee armeijaan? Eli siis täysin päinvastaisesti, mitä oikeasti ajattelen ja tiedän olevan totta. Tiedän, että tuttuni pärjää siellä täysin hyvin. Tiedän, että Matti pärjää. Miksi siis höpöttelen kaikenlaisia omituisuuksia?Siinä miettiessäni mitä kaikenlaista idioottimaista oikein päästelenkään suustani, minua alkoi naurattaa. Oli enää puoli tuntia töitä jäljellä, ja minä hekottelin itsekseni, kun laskin mummon antamia rahoja. Kun herra minä-olen-oikeassa kertoi, että kassaneidit huijaavat aina. Mahtava päivä! Itsetutkiskelu muutenkin päättyy osaltani usein siihen, että moitin itseäni kaikesta. Sen seurauksena joko nauran itseni kuoliaaksi tai masennun ja haluan käpertyä peittojen sisään.

Toinen epäsopiva hetki minun osaltani oli pankissa. Katsoin numerotaulun 101-numeroa tiiviisti, ja vilkuilin vähän väliä omaa satakolmostani kuin varmistaakseni, etten minä oikeasti olekaan seuraava. Kuului kilahdus ja numero vaihtui vihdoin. Vielä viitisen minuuttia istuskelua, ja näin kuinka ykköskassan mummo lähti pois. Virkailija painoi nappulaa ja tauluun vaihtui numero. Olin jo nousemassa seisomaan, kun oikeasti katsoin taulua. 807. Siinä vaiheessa katsoin ympärilleni, näin miehen nousevan vierestäni ja katsoin jälleen omaa numeroani. Sillä hetkellä minut valtasi suuri halu huutaa ”MITÄ HELVETTIÄ!??”

Rauhoituin, kävin takaisin istumaan ja naureskelin itselleni jälleen. Minä taidan olla vähän hölmö.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s