10 !

Olen vajonnut alemmas kuin olen odottanutkaan. Kaikkeen sitä voikin hypätä mukaan, jos on tarpeeksi hullu. Eräs ihminen harrastaa tätä samaa, on harrastanut jo kaksi vuotta, ja nyt minäkin sorruin. Minäkin aloitin saman, ja nyt mietin jo, miten tähän pisteeseen jouduttiinkaan.

Auto sujahtaa ohi, auto ja toinen. En kiinnitä huomiota, ennen kuin tulee kunnon amerikanrauta vastaan. Silmät vastatuulessa tihrustaen tuijotan rekisterikilpeä ja odotan jännityksellä, että auto lähestyy yhä enemmän. 56. Ei liipannut edes läheltä, olisi edes alkanut ykkösellä, niin olisin voinut elää toivossa vähän kauemmin. Sitten prisman kohdalla Dodge. Harmillista vaan, että se on toisella puolen tietä, ja minä joudun sen takia pyöräilemään ensin keskelle tietä ja sitten kääntymään takaisin. Autoilija luuli ehkä minun yrittävän itsemurhaa. Mutta voi tätä iloa, se oli juuri se, mitä hainkin.

Niin, että mistä puhutaan ? Puhutaan rekisterinumeroiden bongaamisesta. Se on helppoa, lähdet vain siitä, kun näet ykkösen. Sitten sinun tulee nähdä numeroita järjestyksessä eteenpäin. Aluksi asiaa helpottaa se, että yksi- ja kaksinumeroiset rekisterikilvet ovat yleensä niin sanotusti erikoisautoissa. Ei missään Matti Meikäläisen Volvossa. Minä olen menossa numerossa kymmenen. Olen jopa oppinut jo katsomaan kauempaakin, mikä auto on ”mahdollinen rekkari”.

Voi sitä iloa ja onnistumisen riemua, kun näkee juuri sen oikean numeron. Älkää nyt luulko liikoja, en minä nyt minnekään pyöräile pelkän numeron perään, niin kuin tämä läheiseni ajaa autolla. Hän tietää puolet Imatran lyhytrekisterinumeroisista autoista, tietää näiden olinpaikat arkisin ja osoitteet. Se on jo hullua. Kun siirrytään taas minuun, minä vain pyöräilen töihin ja katselen josko näkyisi mitään kiintoisaa. Jos ajelemme jossain, katselen vähän eri asioita ikkunasta kuin ennen – autoja.

Kyllä se on tyhjästä hyvä nyhjäistä tätä huvitusta tähän elämään.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s