Aikuisuutta ja alistumista.

Te kaikki, joilla on sisaruksia, tunnette varmaan sanonnan: ”Ole aikuisempi ja jätä riita sikseen.”
Nyt kun oleilen taas paljon enemmän kotona, olen tavannut kyseisen fraasin jälleen elämästäni. Minä vain olen sitä mieltä, että en aio koskaan olla niin aikuinen, että hyväksyisin haistattelun ja itseni koko aikaisen mollaamisen kodissani. Mitä aikuista siinä on, että alistuu jonkun toisen murskaavan voiman alle ? Mitä aikuista siinä on, että antaa toisen päivä toisensa jälkeen haukkua sinua pataluhaksi, ääliöksi, lihavaksi ja rumaksi älykääpiöksi ? Tottakai, jos sisar ärsyttää sinua tahallaan ja pystyt olemaan huomioimatta asiaa, vältyt turhalta riidalta. Mutta jos tulet raskaan työpäivän jälkeen kotiin, lysähdät tietokoneen ääreen hetkeksi ja joku tulee huutamaan selkäsi taakse oltuaan koko päivän kotona luuhaamassa: ”Mie olin just tulossa siihen ! Haista vittu !”… En tiedä teistä muista, mutta minä en aio alistua tilanteeseen. Minä sanon takaisin, minä pidän asemani, minua ei niin vain nujerretakkaan. Olenko siis lapsellinen ? Ehkä sitten olenkin.
Jos asian sitten kääntää toisinpäin, voinko kutsua taloa, jossa minua huoritellaan, kodiksi ?
En voi kyllin kuvailla ärsytystäni kyseistä asiaa kohtaan. Pikkusiskollani on ollut murrosikä nyt kohta jo kymmenen vuotta, ja vanhempani vain kyyristelevät hänen edessään. Jos he olisivat alusta asti pistäneet rajat tuolle riiviölle, eivätkä vain olleet tekemättä mitään (syy tähän: mikään ei kuitenkaan toimi rangaistuksena pikkusiskolleni – mukamas), ei  minunkaan nyt tarvitsisi kärsiä omassa kodissani. Onneksi ei tarvitse olla tällaisessa kodissa enää pitkään.
Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s