Muutama asia, joita en ymmärrä

Olin lapsena hyvä piirtämään. Alaluokilla minä olin luokkani paras, opettaja kehui minua taukoamatta kuvaamataidon tunnilla. Tein parhaat veistokset, parhaat maalaukset ja askartelut. Piirsin kotona ja vanhempani olivat hämmästyksissään aina, kun vein uuden teokseni näytille. Kuudennella luokalla menin joululoman ajaksi myös taidekurssille ystäväni kanssa, ja muistan kuinka katkera hän oli minun taidoistani. Piirsimme nimittäin toisistamme muotokuvat, ja minä onnistuin lähes täydellisesti. Mitä siis nyt on tapahtunut? Kun nykyään aloitan piirtämään, pääsen korkeintaan tikku-ukkojen tasolle, jonka jälkeen hermostun ja heitän koko paperin roskiin. Sen jälkeen seuraa taas puolen vuoden piirtämistauko.
Minulla on ollut salasanoja, pitkiä ja vaikeita, jotka juuri ja juuri itse muistan.Onneksi useimmat palvelimet jo hyväksyvät ä-kirjaimen, mutta mikä siinä on, ettei se edelleenkään käy joihinkin sivustoihin, yleensä ulkomaisiin. Eivätkö tietyt maat halua hyväksyä sitä, että maailmassa on kansoja jotka älyävät käyttää älykkäästi ja äimistyttävän ällistyttävästi ä:tä? Sitten sitä joutuu muuttamaan salasanansa kokonaan, eikä sitä tietenkään muista enää seuraavaksi kyseiselle sivustolle pyrkiessään. Pitäisi varmaankin perustaa liike, joka pakottaa koko maailman tiedostamaan ä:n.
Olen kertonutkin tässä jokin merkintä sitten, että olen kaupassa töissä. Siellä on yksi asia ylitse muiden, jota en pysty käsittämään. Kun olen kassalla istumassa, ja tervehdin iloisesti asiakasta, jotta tämä tuntisi olonsa tärkeäksi, vastaus saattaa hyvinkin olla: ”Yksi muovikassi”. Tai sitten saan vastaani jäätävän hiljaisuuden. Nämä kyseiset ihmiset ovat varmaankin jossain kerhossa, joka oikeuttaa heidät jättämään tervehdyksen sanomatta. Ja vaikka tällainen kerho tosiaan olisikin, on se minun mielestäni erittäin epäkohteliasta, joten yleensä minä murjotan koko sen ajan, kun kyseinen asiakas on palveltavana. Mutta ei asiakas kuitenkaan tajua katsoa minuun ja nähdä katkeruuttani… Tervehtikää kassamyyjää, kiitos!

Ja viimeiseksi vanha kunnon peili-syndrooma. Miksi peili näyttää sinne katsoessa aina kummallisen, paiseisen, ympäripyöreän läskikasan, kun sinne katsoo?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s