Omituinen kauppias

Minä antaisin mitä tahansa ollakseni rikas ja kuuluisa. Minä antaisin mitä tahansa, jos voittaisin ensi lauantaina lotossa. Minä antaisin mitä tahansa, jos vain voisin turvata oman onnellisuuteni koko loppuelämäkseni. Minä antaisin mitä tahansa, jos löytäisin oman paikkani elämässä. Mitä vielä? Minä antaisin mitä tahansa jos…
Niin, mitä jos tulisi mahdollisuus antaa mitä vain, jotta saisit juuri sen asian tai esineen, mitä olet aina toivonut. Empaattisuus uudesta Ferrarista, tuntoaisti loistokartanosta Saimaan rannalla. Entä mitä sinä tarjoaisit yksityisestä Välimeren saaresta?
Olisi hyvin pelottavaa, jos ilmestyisi kauppias, joka pystyisi antamaan nuo asiat, kauppias, joka antaisi kaiken hyvin edullisesti: Anna vain pois osa inhimillisyyttäsi. Ja minkä takia se on niin pelottava mielikuva? Koska luulen, että kauppa kävisi – vilkkaasti. Kohta puolet kaupunkilaisista olisi unohtanut ystävällisyyden taidon ja toinen puolet anteeksiannon, ja kaikki olisivat valmiita taistelemaan omasta kannastaan ties mihin asti.
Vaikka kuolemaan asti.
Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s