Näkymättömiä sanoja

Minulla on muutama sana kirjoitettuna pitkin poikin kasvojani, jotta kaikki osaavat ne siitä lukea ja käyttäytyä niiden mukaan. Joskus huomaan jo itse tilanteessa mihin sotkuun olen jälleen uponnut. Jään katsomaan pitkään puolituntemattomia ihmisiä, jotka pyytävät minua tekemään typeryyksiä, jotka kertovat minulle asioita, joita en halua tietää. Toisista tilanteista joutuu lähtemään, ennen kuin ymmärtää mitä muutama vuosi sitten viimeeksi nähty muka-ystävä juuri teki. Jälkimmäisissä tilanteissa huomaa hymyilevänsä pitkästä aikaa kohdatun ihmisen kanssa, nyökyttelevänsä ymmärtävästi miten asiat ovatkaan näin ja juttelevansa mukavia.
Nämä ihmiset osaavat piilottaa aikomuksensa kauniiden korulauseiden taakse. He ikään kuin kehuvat sinua ja saavat sinut tuntemaan itsesi hyväksi. Vasta kun illalla on käymässä nukkumaan ja kertaa päivän tapahtumia, sitä alkaa yhdistellä asioita. Jälkiviisaus pamahtaa esiin ja ymmärtää miksi kaikki on ylipäätään tapahtunut.
Vaikka katson peilistä enkä itse näe noita sanoja, niiden on pakko olla siinä. Pakko.
Olen kiltti. Käytä minua hyväksesi. Kaada kaikki paska minun päälleni.
Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s