Elämää, ei sen enempää

Joskus kiroilen elämäni mutkia ja vuoristorataa. Olen tunnettu täydellisellä itseluottamuksella julistetuista totuuksista, joita sitten julistan esimerkiksi siitä, kuinka paljon olen saanut kokea viimeisten vuosien aikana ja miten elämä ei ollutkaan tasaista pulkkamäkeä hautaan.

Mutta mitä siitä? Tänään istuessani kahvikuppi kädessäni ja kuunnellessani hyvää musiikkia minä aloin miettimään, että ihan totta, mitä siitä? Enpähän ole yksi niistä ihmisistä, jotka joutuvat myöhemmin katsomaan taakseen ja miettimään, tuliko sitä nuorena elettyä tarpeeksi. Minulla riittää jo tässä vaiheessa monen monta hauskaa tarinaa ja kertomusta, joille aina silloin tällöin hekottelemme ystävieni kanssa, kun intoudun niitä juttuja kertomaan. Erään ystäväni kanssa mietimme ulkomaanmatkaamme, jolloin kaksi sinkkunaista oli lähtenyt maailmalle ilmeisesti Pokemon-kouluttajien ohjaamin neuvoin: ”Gotta catch ’em all!” Kun vain mietinkin ystävieni kanssa tehtyjä reissuja, baari-illan jälkeen pizzeriassa huudettuja julistuksia tai ihmissuhdekoukeroita, joihin itseni ajan, en voi kuin nauraa.

Niinpä tässä kahvikuppi vieressäni nauran itselleni. Hymyilen, koska olen tavannut niin monia hienoja tyyppejä, joutunut jätetyksi, petetyksi ja jättäjäksi, olen seilannut siellä täällä ja lähtenyt juoksemaan baarista saksalaisen, tuntemattoman miehen perään aikomuksenani ilmeisesti aloittaa vuosisadan rakkaustarina, olen lähtenyt juhannuspäivän aamuna vaeltamaan tuntemattomalla paikkakunnalla melkein kymmentä kilometriä jalkapatikassa, jotta pääsisin autokyydilleni.

Joskus olen ollut katkera pariskunnille, jotka ovat tavanneet toisensa todella nuorina ja sen jälkeen eläneet loppuelämänsä rakastuneina toisiinsa. Joskus toivoin itselleni vastaavanlaista tasaisen onnellista elämää, mutta ehkä minunkaan taipaleeni ei ole ollut kummoisempi. Ainakin saan tästä revittyä sellaista huumoria, joka saa ystäväni ja joskus jopa minut yksinään omalla asunnollani nauramaan ääneen. Jos tosielämän Bridget Jonesia etsittäisiin, voisin ilmottautua hakijajoukkoon. Olen oman elämäni sankari, oman elämäni Bridget Jones, joka joutuu yllättäviin ja noloihin tilanteisiin etsiessään elämänsä miestä. Oi voi, mihin tässä vielä päädytäänkään…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s