Kyynisyyteni kärsii

Tunnen jään murtuvan. Pala palalta se lohkeilee ja putoilee pois. Pitkän ajan kuluessa jäävuorikin pienenee vain jääkimpaleeksi, pieneksi muruseksi, joka sekin nopeasti on jo pelkkä vesilätäkkö. Sillä kun jää sulaa, siitä syntyy vettä. Niinpä pitkän aikaa tunsin hukkuvani. En tiennyt mitä tapahtuu. Olin hämmentynyt.

Pikkuhiljaa sisäinen kyynikkoni on alkanut kuolla. Se ei ole vielä täysin menettänyt voimiaan, sillä joskus tunnen sen nostavan päätään, mutta se ei ole enää niin suuri ja pelottava osa minua kuin ennen. Kun vielä hetki sitten televisiossa vastarakastunut pari vaihtoi suudelmia, olin ensimmäinen, joka kakoi kurkkuaan ja ilmaisi yökötyksensä. Viime aikoina olen huomannut hymyileväni. Katsoin eräs päivä jopa sarjaa, jossa amerikkalaiset miehet tulivat Suomeen etsimään elämänsä rakkautta. Koko jakson ajan hämmästelin reaktioitani, sillä kasvoilleni levisi  milloin mistäkin sanasta tai tapahtumasta leveä hymy.

Romantiikkaa! Ällölällyä söpöilyä! Mitä minulle on tapahtumassa? Onko tosiaan pitkä ja murheellinen jääkausi menossa ohi? Alanko irtautumaan kyynisestä elämänkatsomuksesta? Olenko löytämässä jälleen uskon tuohon teinimäisen söpöön rakkauden ensihuumaan ja löytämisen onneen ja iloon? Se voisi olla tervettä, sillä kylmä katsantokantani on ollut joskus jopa niin jyrkkää, että kaverini ovat naureskelleet minulle vedet silmissä. Tämä maailma on niin kylmä paikka muutenkin, että ehkä minunkin pitäisi löytää jälleen sisältäni jokin lämmön lähde.

Silti tämä muutos hämmentää minua, enkä osaa aina suhtautua omaan virnistelyyni. En silti aio valittaa, hymyily on paljon mukavampaa kuin yököttely.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s